Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WWW.ZIELONI.REPUBLIKA.PL
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 2:17, 22 Sty 2009 Temat postu: Zintegrowany plan rozwoju transportu publicznego Białystok |
|
|
Zintegrowany planu rozwoju transportu publicznego Miasta Białegostoku do roku 2015
[link widoczny dla zalogowanych]
OBWIESZCZENIE
Stosownie do art. 54 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz.
1227 z dnia 07.11.2008r.), informuję, iż w Departamencie Dróg i Transportu
Urzędu Miejskiego w Białymstoku dostępny jest projekt "Zintegrowanego planu
rozwoju transportu publicznego Miasta Białegostoku do roku 2015" wraz z
prognozą oddziaływania na środowisko.
Z uwagi na powyższe informuje się, że w Departamencie Dróg i Transportu
Urzędu Miejskiego w Białymstoku, 15-950 Białystok, ul. Składowa 11, w pok.
205, tel. (085) 869-67-00 istnieje możliwość zapoznania z projektem
"Zintegrowanego planu rozwoju transportu publicznego Miasta Białegostoku do
roku 2015" wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
W terminie 21 dni od dnia ogłoszenia, tj. do dnia 10 lutego 2009r.
(włącznie), można składać uwagi i wnioski do projektowanego dokumentu, w
formie pisemnej na adres wskazany wyżej, ustnie do protokołu oraz za pomocą
środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich podpisem
elektronicznym, na podany adres poczty elektronicznej (e-mail:
[link widoczny dla zalogowanych]).
PREZYDENT MIASTA BIAŁEGOSTOKU
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
WWW.ZIELONI.REPUBLIKA.PL
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 2:18, 22 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Uchwała Polityka Transportowa Miasta Białegostoku zakładała modernizacje istniejących dróg ich i odkorkowanie poprzez np. sterowanie ruchem „zielona falę” itp. zamiast bezsensownej dłuższej (nieskuteczne długoletnie wywłaszczenia – złodzieje z urzędów nie szanują własności prywatnej za co potem płaca odszkodowania) i droższej budowy nowych.
"zielona fala" umożliwia sprzęgniecie skrzyżowan w ciągi skracające czas przejazdu przez centrum nawet o 10-15 minut [link widoczny dla zalogowanych] np. na ciągach wschód -zachód i północ -południe (Al. Jana Pawła II, Pilsudskiego, Supraśl/Wasilków – ul. Sienkiewicza – Wiejska – kawaleryjska – Kleosin itp.) jest wiele udanych przykładów w innych miastach - za te rozwiązania powinny płacić np. hipermarkety powodujące zwiększenie ruchu samochodów i PO=tencjalne korki. Białystok stoi na skraju bankructwa więc budowa nowych dróg sprzecznych z prawem, pozbawiona sensu i uzasadnienia to działanie na szkodę publiczną.
BIAŁYSTOK 30.05.2007 r.
STOWARZYSZENIE FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU
Do: Urząd Miejski w Białymstoku Urząd Miasta w Białymstoku, ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok
Dotyczy: Wniosek o zakup autobusów miejskich z proekologicznym napędem gazowym CNG, utworzenie stacji paliw CNG, z klimatyzacją bądź z oknami ułatwiającymi efektywne przewietrzanie.
Wbrew sugestiom STOWARZYSZENIA FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU już z 2004 r. (treść pisma w załączeniu) nie dokonano zakupu prawdziwie ekologicznych autobusów z napędem na gaz CNG - o czystszych spalinach, cichszych i 4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł, wobec ceny gazu CNG-ok. 1 zł, przy średnim spalaniu 30-40 litrów paliwa na 100 km). Sytuacji nie ratuje nawet planowana produkcja w Polsce biopaliw, np. biodiesla - póki co będą one mogły być stosowane tylko w rolnictwie, a producenci nie zgadzają się na ich stosowanie w "nowoczesnych" silnikach. Zakup takich autobusów i budowa stacji może liczyc na wsparcie z funduszy Unii Europejskiej i ochrony środowiska.
Opór kierowców służbowych pojazdów przed tańszym gazem może być spowodowany powszechnym faktem kradzieży paliwa do prywatnych samochodów
Określenie mianem "ekologicznych" autobusów z silnikami Diesla jest nieporozumieniem. W wielu krajach (np. w Grecji) samochody z silnikami Diesla mają nawet zakaz wjazdu do miast ze względu na rakotwórcze cząstki stałe w spalinach. Obecnie autobusy nie posiadają klimatyzacji, chociaż małe okna wykonane są specjalnie dla klimatyzowanego wnętrza. Oznacza to, że pasażerowie autobusów będą mdleli z upału w lecie, i marzli w zimie (niewydajny jest także system ogrzewania). W Warszawie "przekonanie" władz miasta do komfortu pasażerów odbyło się poprzez przejazd ówczesnego prezydenta Warszawy Kaczyńskiego w zatłoczonym, rozgrzanym w lecie autobusem. Dla przykładu w Warszawie 300 nowych zakupionych autobusów miejskich jest napędzanych gazem ziemnym, i wyposażone są w klimatyzację.
Ponadto w wielu miastach władze samorządowe nie kupują i utrzymują autobusów, lecz ogłaszają przetargi na prowadzenie poszczególnych linni i tras komunikacji miejskiej dla firm, które świadczą te usługi swoimi pojazdami. Ceny takich usług, jakość i komfort dla pasażerów często są lepsze.
Zamiast zakupu coraz większej liczby autobusów należy zmienić ich trasy i poprawić rozkład jazdy - obecnie 70% tras niepotrzebnie się pokrywa, autobusy mają chaotyczne godziny odjazdów z poszczególnych przystanków zamiast np. w równych odstępach czasu np. co 15 minut (poza "szczytem komunikacyjnym ) i co 10 minut "w szczycie komunikacyjnym" np. w godz. 6-10 i 14-1. Utworzenie np. deptaka na zabytkowej, brukowanej ul. Lipowej/Rynek Kościuszki i przeniesienie głównego ruchu autobusów na 6-ścio-pasmową asfaltową Aleję Piłsudskiego uprościłoby by radykalnie układ linii, umożliwiając np. ich łączenie np. linii 12 z 21 itp. Więcej informacji: [link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych] -o białostockim deptaku, historia, plany, koncepcje, projekty, wydarzenia, promocje
[link widoczny dla zalogowanych] -atak "terrorystyczny" na WTC był mistyfikacją i pretekstem do wojny o ropę
[link widoczny dla zalogowanych] -wojna o drożejącą ropę, kryzys energetyczny, polityczny, zmiany klimatyczne
[link widoczny dla zalogowanych] -proekologiczne rozwiązania w transporcie, kolej, tiry na tory, drogi rowerowe, komunikacja zbiorowa uspokajanie ruchu, poprawa bezpieczeństwa, paliwa alternatywne, odnawialna energia
[link widoczny dla zalogowanych] - prawda o ekoharaczach, czyli komu "przeszkadzają" "zieloni"
Będzie gigantyczny kontrakt na tramwaje dla stolicy [link widoczny dla zalogowanych] dodane 2008-09-27 (05:37)
186 tramwajów dla Warszawy za około półtora miliarda złotych. O ten gigantyczny kontrakt chce walczyć aż ośmiu producentów z siedmiu krajów - pisze "Życie Warszawy".
Gazeta zapowiada ostrą walkę o największy tego typu kontrakt w Europie. Do drugiego etapu przetargu przeszło dwóch polskich producentów: bydgoska PESA i nowosądecki Newag (w konsorcjum z AnsaldoBreda z Włoch).
Oprócz nich o kontrakt walczą także: francuski Alstom, kanadyjski Bombardier, czeski Cegelec, hiszpański CAF, niemiecki Siemens i szwajcarski Stadler.
Komisja przetargowa nie dopuściła do drugiego etapu Solarisa - polskiego producenta autobusów - który specjalnie dla tego przetargu opracował jednak prototyp tramwaju.
Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i klimatyzację. Na przełomie grudnia i stycznia powinniśmy poznać oferty cenowe. Według prezesa Tramwajów Warszawskich Krzysztofa Karosa, pierwsze z pojazdów powinny dojechać do Warszawy w 2010 roku.
sa np. specjalne folie naklejane szyby zapobiegajace nagrzewanu wnetrza:)
a klimatyzacja działa np. w autobusach miejskich z Polski sprzedawanych do Emiratów Arabskich wiec skoro tam radzi sobie w upale dałaby rade i w Polsce:) (przy okazji autobusy ze względu na arabskie zwyczaje maja 2 czesci meska i kobiecą z oddzielnymi wejsciami:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrian1990
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 11:51, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Niech równierz zrealizaują monitoring by było bezpieczniej żeby było wiadomo co się dzieje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|